کنفرانس منطقه ای شرق آلمان: کارگاه آینده پژوهی ایرانیان در برلین

 

جامعه ایرانیان در آلمان، روز 8 دسامبر 2018 سومین کنفرانس منطقه ای خود را، این بار در برلین برگزار کرد. بسیاری از موضوعات مورد علاقه ایرانیان در آلمان در چارچوب این کنفرانس مورد بحث و گفتگو قرار گرفتند. اداره این کنفرانس را خانم کرنلیا فن در هاید از موسسه شهروندی هامبورگ به عهده داشت.

پس از کنفرانس های موفقیت آمیز منطقه ای در هامبورگ و نورد راین وستفالن، هیات مدیره ها و نمایندگان انجمن ها و سازمان های ایرانی تبار از شرق آلمان، بویژه برلین در این کنفرانس گرد هم آمدند.

 

هدف این کنفرانس منطقه ای مانند کنفرانس های پیشین عبارت بود از اینکه در چارچوب یک کارگاه آینده پژوهانه، امکانات همکاری و نیز چالش های موجود بر سر راه همکاری انجمن های ایرانی تبار در سطح منطقه ای و ایالتی، بویژه در رابطه با موضوع محوری فعالیت با پناهجویان و انتگراسیون آنان شناخته شوند. در میان شرکت کنندگان نمایندگان گروه های مختلف اجتماعی شرکت داشتند. ا زجمله نمایندگان پزشکان، مهندسان ساختمانی، صاحبان شرکت های تاکسیرانی، هنرمندان و دیگر گروه های اجتماعی در رابطه با خدماتی که می توان در اختیار جامعه ایرانی تباران در آلمان قرار داد، تبادل نظر کردند.

از جمله در این گفتگوها بحث ایجاد یک خانه ایران با امکانات گذران اوقات فراغت، امکانات فرهنگی و ایجاد شبکه ای از نهادها و همچنین خدمات مشورتی برای ایرانی تباران و دیگر شهروندان علاقمند به تبادل نظر با جامعه ایرانی تبار مطرح شد. برگزاری مشترک جشن های فرهنگی مانند نوروز، شب یلدا از دیگر مسایل مورد علاقه شرکت کنندگان در کنفرانس بود. پیشنهاد یک رادیوی آلمانی-ایرانی با استقبال گسترده شرکت کنندگان روبرو شد.

جامعه ایرانیان در آلمان در 23 فوریه 2019 در مونیخ کنفرانس منطقه ای جنوب آلمان و به احتمال زیاد در آوریل 2019 کنفرانس منطقه ای مرکز آلمان که شامل شهرهای منطقه راین و ماین می شود را برگزار خواهد کرد. اگر شما هم بعنوان نماینده یک انجمن یا سازمان ایرانی تبار علاقه به شرکت در چنین کنفرانسی را دارید، لطفا با ایمیل زیر با ما تماس بگیرید:

info@iranischegemeinde.de